Bliżej klientów – monitorowanie opinii oraz poziomu satysfakcji

Monitorowanie sprzedaży pomaga zatrzymać i zwiększyć dochody. Pozwala poznać preferencje klientów, a także poprawić to, co zniechęca ich do konkretnej firmy. Wbrew pozorom, ankiety nie są stratą czasu ani irytującym, zbędnym elementem – dzięki nim przedstawiciele firmy zbliżają się do klientów.

Badanie opinii – wygodnie, przez internet

Nowoczesne oprogramowanie CAWI, czyli Computer-Assisted Web Interview pozwala na zadawanie pytań klientom za pośrednictwem stron internetowych. To popularne ankiety – wyskakujące przy okazji wizyty na stronie badania, które zwykle zawierają kilka kluczowych pytań. Oprogramowanie do ankietyzacji pozwala na szybkie zebranie danych, co więcej, dane te są liczniejsze. Istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się wypełnić niewielką ankietę internetową, niż cały papierowy kwestionariusz. Dzięki ankietom online można również zaoszczędzić sporo pieniędzy, a same badania nie wymagają zatrudniania ankieterów.

Co można poprawić?

Poprzez oprogramowanie do ankietyzacji firma może spytać klientów o co tylko chce. Warto jednak pamiętać, że najwięcej osób wypełni ankietę krótką, zwięzłą i jasną. O co pytać? Wszystko zależy od tego, jakie informacje są najbardziej potrzebne. Ankiety online warto układać z rozmysłem. Tak zaprojektowane dostarczą informacji o tym, co klienci sądzą o firmie, czy jej ufają, z jakich usług korzystają najczęściej, a jakich im brakuje. Bardzo duże pole do rozwoju daje również umożliwienie klientom krytyki – szczególnie w formie konstruktywnej, z dokładnym zaznaczeniem, nad czym firma powinna jeszcze popracować. Zebrane dane służą do ulepszania produktów, usług lub podnoszenia jakości obsługi. Wiedza o tym, jakie obszary współpracy są dla klienta najważniejsze i czego oczekuje on od firmy jest niezastąpiona, pozwala rozwijać się we właściwym kierunku w miejsce błądzenia po omacku.

Czy warto wdrażać ankiety?

Łatwo jest odnieść mylne wrażenie, że ankiety online tylko irytują klientów i nikt nie wypełnia ich starannie. Wręcz przeciwnie – wiele osób z chęcią udziela informacji zwrotnych firmom i sklepom, z którymi współpracuje. Dzięki temu klienci mogą współtworzyć firmę taką, z jakiej usług najbardziej chcą korzystać. Dobre oprogramowanie do ankietyzacji i pytania stworzone w przemyślany sposób są niezastąpionym źródłem wiedzy. Warto co jakiś czas je przeprowadzać nie tylko dla zdobycia danych ale także po to, by klienci wiedzieli, że firma ceni ich opinie oraz używa ich do poprawiania jakości swoich usług i produktów.