Choroba Alzheimera: jak najwcześniej wykryć chorobę

Banalna „dziura” w  pamięci nie świadczy o chorobie Alzheimera! To ostatnie odpowiada rzeczywiście bardzo precyzyjnym objawom. Wiedza o tym, jak wykryć je we wczesnym stadium, jest niezbędna do spowolnienia rozwoju choroby.

Od 60 do 70% seniorów w wieku powyżej 65 lat skarży się na swoją pamięć. A jednak tylko 4% z nich zachoruje na chorobę Alzheimera. Trudność polega na odróżnieniu zwykłego zaniku pamięci od pierwszych objawów choroby. Podczas gdy „normalna” osoba szybko wyszukałaby informacje, chory na Alzheimera nie jest w stanie ich zapamiętać.

 

Hipokamp jest pierwszym obszarem dotkniętym chorobą. Ten obszar mózgu jest swego rodzaju lejkiem, przez który zbiegają się wszystkie nowe informacje. To dlatego pamięć natychmiastowa zostaje naruszona jako pierwsza, podczas gdy stare wspomnienia i automatyzmy pozostają nienaruszone przez dłuższy czas. Niestety, postęp uszkodzenia mózgu jest nieubłagany. Wczesna diagnoza choroby Alzheimera pozwala na ustabilizowanie na jakiś czas.

 

Badania, które należy przeprowadzić

Najbardziej decydujące są testy pamięciowe. Są one proponowane przez lekarza rodzinnego lub neurologa, a dopracowywane przez neuropsychologa lub logopedę. W celu uzupełnienia diagnozy przeprowadza się badanie krwi w poszukiwaniu ewentualnych niedoborów oraz rezonans magnetyczny mózgu w celu uwidocznienia hipokampa.

Nawet jeśli choroba zostanie zdiagnozowana przez lekarza, nie wszystkie neurony są nią dotknięte, nadal mają zdolność do rozmnażania się. Wyzwaniem jest stymulowanie ich w celu zrekompensowania, przynajmniej częściowo, objawów choroby.

Oto kilka czynności, bardzo prostych, a których korzyści zostały udowodnione. Wszystkie one opierają się na pozostałych możliwościach danej osoby.

 

(Ponowne) rozpoczęcie uprawiania sportu

Badania wykazują, pozytywny wpływ chodzenia lub tai chi na aktywność mózgu u osób z chorobą Alzheimera. Również ćwiczenia aerobowe o umiarkowanej intensywności (szybki marsz, jazda na rowerze …), w tempie trzech do czterech tygodniowych sesji po 45 minut.

Wniosek: Ćwiczenia poprawiają funkcje poznawcze, najłatwiejszą rzeczą jest codzienny spacer. Ważne jest, aby uprawiać aktywność fizyczną kilka razy w tygodniu. Należy robić przerwy po około dwudziestu minutach wysiłku, a nawet wcześniej, jeśli pojawią się oznaki zmęczenia lub irytacji. Taniec jest ogólnie dobroczynny, obejmuje naukę kroków, koordynację z muzyką i przede wszystkim wymianę.

Gry

Według różnych badań, bardziej efektywne dla stymulacji mózgu jest wykonywanie dość ogólnych czynności poznawczych, takich jak gry planszowe czy krzyżówki, niż trening zbyt skoncentrowany na jednym zadaniu. Ale to działa tylko wtedy, gdy czynność ta sprawia przyjemność. Również udowodniona jest skuteczność gier komputerowych, które dają niewielkie korzyści dla zdolności motorycznych i umysłowych osób zmagających się z chorobą.

Stymulacja zmysłów

Dzierganie, majsterkowanie, ogrodnictwo… te czynności przemawiają do zmysłów i zdolności uczenia się. Oprócz tego, że mobilizują do działania, zmuszają do przewidywania mniej lub bardziej odległego rezultatu i wymagają pewnej koncentracji. Trzeba generować nowe połączenia i w ten sposób wzbogacać kapitał mózgu.

Dbałość o słuch

Badania wykazały, że głuchota przyspiesza spadek zdolności poznawczych, a nawet bardziej w mózgu, który już jest chory. Neurony, które nie są już pobudzane, w końcu umierają. Możliwe jest również, że uszkodzenia neurologiczne spowodowane przez chorobę mogą pogorszyć ubytek słuchu.

W każdym razie, zmęczona powtarzaniem zdań w kółko, osoba stopniowo odcina się od świata zewnętrznego, co jest czynnikiem znanym z pogłębiania choroby Alzheimera. Obrazowanie mózgu wykazało, że im dłużej ludzie żyją w samotności, tym więcej amyloidu, głównej przyczyny choroby, jest obecne w ich mózgu. Dlatego tak ważne są systematyczne badania przesiewowe w kierunku ubytku słuchu, a w razie potrzeby zaopatrzenie się w aparat słuchowy.

 Stosowanie metody Montessori

Celem jest poprawa codziennego życia osoby poprzez mobilizację jej zachowanych zdolności, a w szczególności poprzez umożliwienie jej wyboru czynności. Proponowane są codzienne zajęcia, dostosowane do możliwości i upodobań danej osoby: wybieranie ubrań, nakrywanie do stołu, robienie zakupów, sortowanie zdjęć w celu stworzenia albumu, itp. Badania w dziedzinie gerontopsychologii przeprowadzono nad metodą Montessori: wykazały one, że ludzie, którzy są zaangażowani w zajęcia, które sprawiają im przyjemność, są bardziej czujni i obserwują, że ich problemy behawioralne zmniejszają się.

read more

Zalety i wady desk research

Desk research, czyli analiza danych zastanych to rodzaj badań rynkowych, w ramach których zestawia się i analizuje informacje, które są już dostępne. Informacje te można uzyskać poprzez  internetowe bazy danych i biblioteki. Dane te mogą pochodzić z artykułów, badań, a nawet badań z przeszłości. Desk research są niezbędnym narzędziem w badaniach rynkowych, ponieważ mogą pomóc w lepszym zrozumieniu Twojej branży, konkurentów i trendów na rynku. Warto zastanowić się nad plusami i minusami analizy danych zastanych.

Niski koszt

Analiza danych zastanych jest często tańsza, niż badania pierwotne. Ponieważ dane są już dostępne, najistotniejszym wydatkiem jest zazwyczaj znalezienie i interpretacja danych przez pracowników.

Szeroki zakres informacji

W tym internetowym świecie dość łatwo jest zebrać dużą ilość informacji. Desk research mogą pomóc w znalezieniu informacji między innymi na temat:

  • Obecnego i prognozowanego rynku – prognozy ekonomiczne, raporty branżowe oraz dodatkowe informacje na temat sprzedaży i wyników rynkowych.
  • Konkurencji w obszarze Twojej marki – może to obejmować pozycjonowanie marki konkurentów, numery sprzedaży, wydajność strony internetowej, ceny, itp. Badania pierwotne są niezbędne do zrozumienia sposobu postrzegania konkurencji. Desk research może jednak poprzedzać tę wiedzę, dając szczegółową perspektywę na to, jaka jest strategia konkurenta.
  • Perspektywy konsumenta i postrzegania Twojego produktu – chociaż nic nie przebije badań pierwotnych, jeśli chodzi o postrzeganie konsumentów, szukając tam już dostępnych opinii, desk research  wykonuje świetną pracę, informując Cię przed przeprowadzeniem badań pierwotnych i upewniając się, że nie podwoisz swoich wysiłków.
  • Trendów i możliwości na rynku – wszystkie trzy z nich łączą się ze sobą, aby informować Twoją perspektywę, jeśli chodzi o możliwości sukcesu Twojego produktu. Połączenie perspektywy konsumenckiej i ekonomicznej jest potężnym sposobem na zrozumienie, gdzie mieści się twoja marka, bądź produkt.

Zapobieganie powielaniu informacji w przypadku planowania dodatkowych badań

Wykorzystanie analizy danych zastanych pomoże uzyskać dostęp do najlepszych strategii badań rynkowych. Desk research może być prowadzone samodzielnie. Jest to również idealna metodologia do wykorzystania przed innymi fazami, ponieważ informuje o tym, jakie najlepsze badania pierwotne są niezbędne. Zapobiega to dublowaniu wysiłków z badaniami, które są już publiczne.

Dostępność informacji także dla firm konkurujących

Ponieważ analiza danych zastanych zajmuje się już dostępnymi informacjami, oznacza to, że są one łatwo dostępne, włączając w to potencjalnych konkurentów Twojej marki. To nie są dane, które są jednoznacznie dostępne dla jednej osoby lub firmy. W związku z tym, desk research nie mogą być wyspecjalizowane na potrzeby konkretnej osoby lub firmy w taki sam sposób, jak badania pierwotne. Nie będziesz w stanie uzyskać tej samej, odrębnej wiedzy, która jest związana z Twoją marką.

Analiza danych zastanych jest potężnym, ale czasami ograniczonym narzędziem badania rynku. Istotne jest, aby przeprowadzić analizę danych zastanych przed podstawowym etapem, aby zrozumieć, czego może brakować, co już wiesz, i czego dalej szukać. Przed zdecydowaniem się na takie badanie warto zaznajomić się z istniejącymi zaletami i wadami analizy danych zastanych.

read more

Metody ankietowe w badaniach rynku kwiaciarni

Choć Polacy kupują coraz więcej kwiatów, to wcale nie oznacza, że branża florystyczna w ostatnich latach przeżywa rozkwit. Duży w tym udział mają bowiem markety, w których rośliny nabywane są niejako przy okazji. Aby móc jednak ocenić realne szanse i zagrożenia w tej branży, niezbędne jest okresowe przeprowadzanie badań rynku kwiaciarni. W jakich celach jeszcze się je realizuje oraz jak takie badania się wykonuje?

Charakter współczesnych kwiaciarni

Ze względu na dużą konkurencję ze strony marketów oraz oferty nie zawsze legalnie działających podmiotów, prowadzenie kwiaciarni jest obecnie naprawdę trudne. Sprawiło to, że większość tego typu punktów musiała zmienić charakter działalności, przeobrażając się w bardziej luksusowe miejsca, nakierowane na aspekty wizualne i indywidualne doradztwo.

Aby jednak dokładniej poznać preferencje klientów w tym zakresie, podmioty działające w tej branży nierzadko decydują się na przeprowadzenie badań rynku kwiaciarni. Dzięki nim można bowiem dowiedzieć się, co w istocie kieruje klientami i jak prezentuje się popularność poszczególnych kategorii produktowych. Jak pozyskuje się tego typu informacje?

Metoda CAWI

Najlepszym sposobem, by dotrzeć do dużej i reprezentatywnej grupy osób jest skorzystanie z metody CAWI. To ankiety wspierane Internetowo, które rozsyła się do respondentów mających ograniczony czas na udzielenie odpowiedzi.

Jej pozostałe atuty to:

  • krótki czas realizacji,
  • możliwość monitorowania spływających danych,
  • niski koszt przeprowadzenia,
  • możliwość samodzielnego zrealizowania badania rynku kwiaciarni.

W przypadku ostatniej z wymienionych zalet, czyli samodzielnego przygotowania badania ankietowego CAWI, taką możliwość daje Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Posiada ono zaprojektowaną stricte do tego celu platformę, dzięki której kwestionariusz można opracować tylko z niewielką pomocą badaczy. Oczywiście jeśli firma chce zlecić w całości takie przedsięwzięcie badawcze, również może to zrobić.

Metoda CATI

Kolejną metodą stosowaną w przypadku badań rynku kwiaciarni może być CATI, czyli ankiet przeprowadzanych telefonicznie. Główną zaletą tej techniki jest stosunkowo nieduża ilość czasu na realizację, a także mniejszy koszt, niż choćby badania w terenie. Wadą jest natomiast ograniczona liczba pytań, które można zadać ankietowanej osobie, co również ogranicza zastosowanie tej techniki w przypadku badań rynku kwiaciarni oraz innych sektorów.

Metoda CAPI

Metodą ankietową jest też CAPI, czyli rejestrowanie odpowiedzi w systemie mobilnym. W przypadku badań rynku kwiaciarni takie rozwiązanie wciąż jest stosowane stosunkowo rzadko, niemniej jednak również warto rozważyć jego zalety. Ma ono jednak zdecydowanie większą popularność w przypadku badania satysfakcji klientów, zwłaszcza w punktach usługowych.

W wykorzystaniu każdej z powyższych metod pomogą Państwu eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, również przy badaniach rynku kwiaciarni. Jeśli potrzebują Państwo dodatkowych wskazówek co do wyboru odpowiedniej metody, serdecznie zachęcamy do kontaktu.

read more

Ankiety online. Najlepsza inwestycja firmy

Inwestycje w badania rynku są dobrym wyborem zarówno dla małych rodzinnych firm jak i dla dużych przedsiębiorstw o charakterze korporacji. Dzięki inwestycjom w badania rynku można pozyskać kluczowe dane potrzebne do rozwoju przedsiębiorstwa, zmiany planów inwestycyjnych, podejmowania decyzji kadrowych, czy też elastycznych strategii cenowych. w postaci obiektywnych liczb oraz subiektywnych opinii, pozyskanych prosto od klientów. Małe koszty jakie generują ankiety online sprawiają, że przedsiębiorcy mogą szybko otrzymać rzetelne informacje od konsumentów na temat swojej marki, produktów i usług.

 

Profesjonalne narzędzia i proste działania

 

Gromadzenie istotnych danych na temat marki, jak również produktów i usług, które przedsiębiorstwa oferują klientom, są możliwe za sprawą połączenia sektora IT i sprawdzonych narzędzi badawczych.

 

Nowoczesna platforma badawcza SurvGo™, dzięki której właściciele firm oraz specjaliści ds. marketingu mogą tworzyć ankiety online kiedy tylko jest ku temu sposobność. Innowacyjne moduły pozwalają na:

 

  • Tworzenie dopasowanych ankiet pod względem stylu i personalizacji,
  • Dobranie odpowiedniej próby konsumentów,
  • Wysyłanie powiadomień i zaproszeń do wypełniania ankiet,
  • Zarządzanie badaniem ankietowych,
  • Gromadzenie danych w czasie rzeczywistym i ich zapis w chmurze (Cloud Computing),
  • Monitoring wybranych wskaźników badawczych,
  • Eksport wyników badań do programów statystycznych oraz prezentację w tabelach i na przykładzie wykresów,
  • Zabezpieczanie konta przez szczególne uprawnienia,
  • Dostęp do platformy z przeglądarki internetowej.

 

Łatwa konfiguracja ankiet online i profesjonalny dobór próby do badań online jest dużym udogodnieniem, ponieważ to przedsiębiorca decyduje jakiego typu wypełni ankietę o marce, produktach lub usługach.

 

Jak powiadomić konsumenta o badaniu ankietowym?

 

Platforma SurvGo™ udostępnia różne form wysyłki zaproszeń do wypełniania ankiet. Respondenci mogą otrzymać powiadomienia:

 

  • przez SMS-a,
  • za sprawą zaproszenia e-mail,
  • przez link przekierowując z platformy społecznościowej typu FB, Instagram, LinkedIN lub strony www firmy.

 

Tego typu działania promujące ankiety online mogą znacznie przyśpieszyć proces realizowania badań ankietowych i zamknąć go nawet w ciągu kilku dni. SurvGo™ ma ponadto dostęp do respondentów aktywnie działających na panelu konsumenckim Badanie Opinii z liczbą ponad 100 000 użytkowników.

 

Analiza zgromadzonych danych, które otrzymasz od konsumentów zostanie przeprowadzona i opracowana przez specjalistów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, specjalizującego się w prowadzeniu badań:

 

  • marketingowych,
  • badań opinii,
  • klinicznych dla sektora medycyny i farmacji,
  • rynku,
  • statystycznych,
  • analitycznych.

 

Eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego przenoszą naukowe metody prowadzenia badań do świata biznesu, odnosząc liczne sukcesy we współpracy z wiodącymi firmami na rynku farmaceutycznym, turystycznym, FMCG, finansowym oraz w sektorze publicznym.

 

Najnowsze technologie i stała kontrola

 

Posługiwanie się najnowszymi technologiami w dziedzinie badań sprawia, że przedsiębiorcy mają stały dostęp do swoich projektów – ich konstrukcji merytorycznej, jak i aktualnych wyników. Ankiety online pozwalają jednak na jeszcze jedno – konfigurowanie kwestionariuszy w trakcie trwania badań, jeśli wyniknie taka potrzeba i konieczne będzie zmodyfikowanie ankiety.

 

Ankietyzacja jest dostępna dla konsumentów z urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu, dzięki temu w łatwy sposób można otrzymać wyniki prowadzonych badań marketingowych online – konsumenci wypełniają je kiedy jest to dla nich komfortowe i wygodne. Zaprojektuj swoje badania marketingowe z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®, wykorzystaj intuicyjną platformę SurvGo™ do tworzenia ankiet online!

read more

Badania marketingowe – dobierz odpowiednią metodę do celu badań

W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć organizując badania marki, możesz dobierać odpowiednie metody i narzędzia, aby pozyskać odpowiedniej jakości dane. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® posiada szeroki asortyment narzędzi, jak również wielu ekspertów, z którymi podejmiesz wysokiej jakości współpracę na rzecz rozwoju Twojej firmy.
 

Wybierz typ badań do realizacji

Poznanie potrzeb i opinii konsumentów jest podstawą działań marketingowych w firmie. Aby zagłębić się w opinie i zapotrzebowanie konsumentów należy:

  • mieć dostęp do jak największej ich liczby,
  • zadawać dobre pytania dotyczące marki, produktu i usług,
  • w sprawny sposób przeanalizować wyniki otrzymanych odpowiedzi na pytania.

Spośród dostępnych do zrealizowania badań marketingowych w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® przedsiębiorca może pozyskać istotne dla niego informacje za pomocą:

  • badań świadomości marki,
  • badań sensorycznych – Central Location Test,
  • badań reakcji na kampanie reklamowe,
  • badań segmentacyjnych,
  • mierzenia obecności produktów w mediach,
  • badań koncepcji reklamowych – w tym dla opakowań i reklam,
  • badań konceptów i prototypów produktów,
  • diagnoz potrzeb konsumenckich i preferencji zakupowych.

Badania marketingowe mogą być prowadzone samodzielnie przy pomocy autorskiej aplikacji do badań ankietowych SurvGo™, która pozwala na konstruowanie rozbudowanych kwestionariuszy ankiet wraz ze stałą kontrolą napływających wyników. Kolejnym dobrym narzędziem do wykorzystania jest panel badanie-opinii.pl, który szybko i efektywnie pozwala zgromadzić informacje od tysięcy konsumentów z ponad 100000 aktywnych respondentów zarejestrowanych na panelu.
 

Stosowana metodologia

Aby badania marketingowe były przeprowadzone rzetelnie – eksperci ds. badań marketingowych wiedzą, że ważnym elementem są działania wchodzące w skład metodologii, czyli odpowiedni dobór próby badawczej i wybór narzędzi.

Prowadząc od 16 lat Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz wdrażając sprawdzone metody ze świata nauki do biznesu, specjaliści bardzo starannie prowadzą ten etap badawczy, aby osiągnąć jak najlepsze i najbardziej wiarygodne wyniki. Poszukując respondentów do badań brane są pod uwagę takie czynniki jak:

  • prowadzony styl życia,
  • zmienne społeczne i gospodarcze,
  • cechy o charakterze demograficznym oraz psychodemograficznym,
  • preferencje zakupowe,
  • sytuacja zdrowotna.

 

Badania marketingowe – jakościowe

Metody badawcze rozróżniamy na ilościowe i jakościowe. Te pierwsze dają badaczowi liczbowy (ilościowy) ogląd na zagadnienie i policzalne wyniki, natomiast metody jakościowe pozwalają zagłębić się charakterystykę badanego zjawiska. Badania marketingowe o charakterze jakościowym mogą być szczególnie interesujące dla przedsiębiorców, którym zależy na kompletnej opinii o produktach, marce i usługach.
 

Badania marketingowe – ilościowe

Badania ilościowe, prowadzone jako uzupełniające lub weryfikujące w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® do badań typu jakościowego to proces, dzięki któremu można sprawdzić, czy dane zgromadzone podczas wywiadów pogłębionych typu IDI oraz FGI można odnosić do szerokiej zbiorowości.

W Centrum Badawczo-Rozwojowym wykonujemy między innymi:

  • wywiady kwestionariuszowe bezpośrednie,
  • wywiady kwestionariuszowe wspierane programem komputerowym,
  • ankiety telefoniczne.

 

Typy badań – warianty

Wybierz najlepsze dla siebie badania marketingowe. Skorzystaj z wybranego wariantu lub skontaktuj się z ekspertem BioStat®.

  • 4 wywiady IDI + 2 wywiady FGI,
  • badania rozpoznawalności marki, CATI n= 600 + raport,
  • 2 wywiady FGI z raportem,
  • badanie CAWI  na panelu badawczym n=600 + raport,
  • badanie CAWI na aplikacji SurvGo™,
  • badanie Click Tracking  na panelu badanie-opinii.pl n=300 z raportem.

Sięgaj po więcej z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® !

read more

Kasy i drukarki fiskalne zintegrowane z systemem do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej

Integracje z urządzeniami zewnętrznymi

Potrzeba ciągłego rozwoju sprawia, że nowe funkcje programu Medfile® zostają w pełni dostosowane do wymogów nowoczesnego gabinetu lekarskiego. Kasy i drukarki fiskalne zintegrowane z systemem do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej umożliwiają przeprowadzenie kompleksowych świadczeń medycznych w zakresie różnych specjalizacji wraz z uregulowaniem opłat przez pacjenta.

 

Medfile® EDM – plusy integracji z drukarkami i kasami fiskalnymi

W programie do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile® można sprawnie i szybko realizować wizyty za pomocą innowacyjnych rozwiązań sprzyjających oszczędności czasu pracy związanego z wypełnianiem dokumentacji elektronicznej. e-Zwolnienia, e-Recepty, jak również w niedalekiej przyszłości e-Skierowania będą głównymi dokumentami wystawianymi przez specjalistów dla pacjentów.

Jednak teraz dzięki systemowi Medfile® EDM, kasy i drukarki fiskalne zintegrowane z systemem do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej optymalizują proces regulowania opłat za udzielone usługi medyczne. Szybkie wystawienie paragonu z systemu, bez konieczności udziału kolejnych pracowników np.: rejestratorów medycznych, pielęgniarek, czy też obsługi administracyjnej placówki sprawia, że funkcja staje się w pełni funkcjonalna w każdego typu gabinecie medycznym.

 

Jakie urządzenia integrować i jakie wymagania są ważne?

Istnieje wiele rodzajów urządzeń zewnętrznych, które można połączyć z systemem Medfile® EDM. Kasy i drukarki fiskalne zintegrowane z systemem do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej wymagają możliwości połączenia z siecią WiFi lub LAN. Najefektywniejsze integracje można przeprowadzić z urządzeniami Posnet oraz Novitus. Wśród pierwszych z wymienionych rekomendujemy modele:

  • TRIO ONLINE 1.01 THERMAL
  • TRIO ONLINE 1.01 POSNET
  • TEMO ONLINE 1.01 THERMAL
  • TEMO ONLINE 1.01 POSNET
  • THERMAL HD ONLINE 1.01 THERMAL
  • THERMAL HD ONLINE 1.01 POSNET
  • THERMAL XL2 ONLINE 1.01 THERMAL
  • THERMAL XL2 ONLINE 1.01 POSNET
  • ERGO ONLINE 1.01
  • BINGO ONLINE 1.01
  • FAWAG LITE ONLINE 1.01
  • MOBILE ONLINE 1.0.1

Pośród drukarek i kas fiskalnych Novitus warto zwrócić uwagę na:

  • HD ONLINE
  • Drukarka fiskalna HD E
  • BONO LANE E
  • BONO ONLINE
  • DEON ONLINE
  • DEON LANE E

Jeżeli nie posiadają Państwo żadnego z powyższych urządzeń zapraszamy do kontaktu z naszą obsługą klienta. Sprawdzimy czy urządzenie z którego korzystali Państwo do tej pory można zintegrować z systemem Medfile®.

Kasy i drukarki fiskalne zintegrowane z systemem do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej wymagają spełnienia kilku wymagań systemowych, aby paragony mogły być drukowane sprawnie i bez błędów:

  • System Windows 7 lub nowszy, zaktualizowany, z dostępem do konta administratora;
  • Sieć Internetowa – LAN lub WiFi;
  • Drukarka i komputer pracują w tej samej sieci WiFi lub LAN;
  • Podłączone drukarki muszą być ustawione w taki sposób, aby otrzymywać paragony z urządzeń zewnętrznych, drukarka musi mieć ustawione połączenie poprzez  LAN;
  • Konieczna jest znajomość IP, jak również portu na którym pracuje urządzenie drukujące;

 

Pobierz podpis pacjenta dzięki integracji z PAD-em

Intuicyjne rozwiązania sektora IT pozwalają na wprowadzanie najnowocześniejszych rozwiązań do systemu Medfile® EDM. Integracja z PAD-em umożliwia szybkie podbieranie podpisów na Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Dzięki tej funkcjonalności placówka medyczna może:

  • Zbierać elektroniczne podpisy pacjentów na e-Dokumentacji medyczno-prawnej,
  • Gromadzić elektroniczne dane i formularze wymagające podpisu pacjenta,
  • Przeprowadzać e-Ankiety w zakresie jakości pracy placówki.

Sprawdź integrację z PAD-ami Signotec:

  • Signature Pad signotec Kappa,
  • Signature Pad signotec Gamma,
  • Signature Pad signotec Omega,
  • Signature Pad signotec Sigma LITE

 

Zapraszamy do testów Medfile® EDM oraz integrowania z nowoczesnymi PAD-ami, które zoptymalizują pracę z e-Dokumentacją medyczno-prawną i pozwolą na szybkie gromadzenie podpisów pacjentów.

read more
« Starsze
Nowsze »